środa, 27 marca 2013

Hydrangea arborescens (Hortensja krzewiasta) 'Annabelle'

Hortensja krzewiasta, drzewiasta (Hydrangea arborescens) 'Annabelle'



Jest to jedna z najbardziej rozpowszechnionych odmian tego gatunku.
 Chętnie sadzona w ogrodach, ze względu na piękne, olbrzymie kwiatostany, które wyglądają jak białe kule i bardzo długo utrzymują ładny wygląd. U dobrze odżywionych  roślin, kwiatostany mają średnicę ponad trzydzieści centymetrów. Niestety pędy tej odmiany nie są w stanie utrzymać takich ciężkich i dużych kwiatów. Wymaga stosowania podpór, inaczej kwiaty leżą na ziemi. Dorasta do około 150- 180 centymetrów wysokości. Bardzo łatwo się rozrasta, tworząc szerokie krzewy. W uprawie bezproblemowa.


 Znaleziona przez J.C. McDaniel w Anna (Illinois), USA. 
Sprowadzona do Wielkiej Brytanii  w 1907r.
Wprowadzona do obrotu  przez Gulfstream Nursery (USA), przed 1975r.


 



                                           Sezon 2013-06-30

Odmiana 'Annabelle' jak zwykle niezawodna. Ma dużo pąków kwiatowych.  

 


 

                                                                      2013-07-08

 
2013-07-15
 
Po ulewach większość kwiatów się połamała, ale za to zrobiłam im zdjęcia z miarką , żeby pokazać jakie okazałe ma kwiatostany.
 
 

 



Tu porównanie liścia  Arborescens 'Annabelle'  i  Arborescens 'Grandiflora'

Te dwie odmiany najczęściej są ze sobą mylone, chociaż  znacznie się od siebie różnią. Dla porównania wielkości, liście leżą na kartce formatu A4


 

2 komentarze:

  1. Bożenko- mam okazję kupić Strong Annabell- czy warto, a może to tylko chwyt marketingowy???

    OdpowiedzUsuń
  2. Beatka- Strong Annabelle to jest 'Abetwo' INCREDIBALL. Mnie ona jakoś nie zachwyciła w tym roku. Kwiatostany miała mniejsze od 'Annabelle', ale ja mam młodą roślinę, która z czasem może pokazać swoje właściwe cechy. U znajomych starsze okazy miały bardzo duże kwiatostany i sztywniejsze pędy niż u odmiany 'Annabelle'. Ja, gdybym jej nie miała, to bym kupiła ale wiesz, że ja jestem niepoprawna "hortensjomaniaczka". :-))

    OdpowiedzUsuń

Poszukiwane

Lista poszukiwanych hortensji:

Te hortensje chciałabym zdobyć. Mogę kupić lub się wymienić. Jeśli ktoś ma odmiany z poniższej listy, bardzo proszę o kontakt.


Hydrangea paniculata 'Barbara' THE SWAN

Hydrangea paniculata 'Garnet'

Hydrangea paniculata 'Meehan'

Hydrangea paniculata 'National Arboretum'

Hydrangea paniculata 'Paszam' PASSIONATE

Hydrangea paniculata 'Skylight'

Hydrangea paniculata 'Snow Mountain'

Hydrangea paniculata 'Weeb'

Hydrangea paniculata 'White Lace'

Hydrangea paniculata 'White Tiara'















Archiwum bloga