wtorek, 19 marca 2013

Hydrangea paniculata (Hortensja bukietowa) 'ILVObo' BOBO

Hortensja bukietowa(Hydrangea paniculata)'ILVObo' BO


          
 
Jedna z nowszych  i  mniejszych hortensji bukietowych. Przy prawidłowym cięciu roślina osiąga wysokość 60-70 cm. Kwitnie bardzo obficie, podobnie do innych odmian. Stożkowate wiechy białych kwiatów pojawiają się stosunkowo wcześnie - od lipca do września. Dzięki swoim małym rozmiarom i zwartemu pokrojowi nadaje się do małych ogrodów oraz do uprawy w pojemnikach. Wprowadzona na rynek jesienią 2010 przez firmę Best Select z Belgii.

Hodowca: Institute for Agricultural and Fisheries Research ILVO, Merelbeke, Belgia.
 


 
Sezon 2013
 
Znacznie opóźniona z kwitnieniem. Pewnie to zasługa cienia, do które ją prze4sadziłam.
Już myślałam, że nie zakwitnie wcale ,ale jednak wytworzyła pąki kwiatowe .
 
2013-08-11
 


 
 
2013-09-11

 

1 komentarz:

  1. Moje Bobo- podbiło moje serce doszczętnie - jest urocza, kompaktowa i pięknie przebarwiona na czerwono, obsadziłam hostami, żurawkami i brunerą, wyszła mi bardzo ładna rabatka- oczywiście Bobo króluje.

    OdpowiedzUsuń

Poszukiwane

Lista poszukiwanych hortensji:

Te hortensje chciałabym zdobyć. Mogę kupić lub się wymienić. Jeśli ktoś ma odmiany z poniższej listy, bardzo proszę o kontakt.


Hydrangea paniculata 'Barbara' THE SWAN

Hydrangea paniculata 'Garnet'

Hydrangea paniculata 'Meehan'

Hydrangea paniculata 'National Arboretum'

Hydrangea paniculata 'Paszam' PASSIONATE

Hydrangea paniculata 'Skylight'

Hydrangea paniculata 'Snow Mountain'

Hydrangea paniculata 'Weeb'

Hydrangea paniculata 'White Lace'

Hydrangea paniculata 'White Tiara'















Archiwum bloga