wtorek, 19 marca 2013

Hydrangea paniculata (Hortensja bukietowa) 'ILVObo' BOBO

Hortensja bukietowa(Hydrangea paniculata)'ILVObo' BO


          
 
Jedna z nowszych  i  mniejszych hortensji bukietowych. Przy prawidłowym cięciu roślina osiąga wysokość 60-70 cm. Kwitnie bardzo obficie, podobnie do innych odmian. Stożkowate wiechy białych kwiatów pojawiają się stosunkowo wcześnie - od lipca do września. Dzięki swoim małym rozmiarom i zwartemu pokrojowi nadaje się do małych ogrodów oraz do uprawy w pojemnikach. Wprowadzona na rynek jesienią 2010 przez firmę Best Select z Belgii.

Hodowca: Institute for Agricultural and Fisheries Research ILVO, Merelbeke, Belgia.
 


 
Sezon 2013
 
Znacznie opóźniona z kwitnieniem. Pewnie to zasługa cienia, do które ją prze4sadziłam.
Już myślałam, że nie zakwitnie wcale ,ale jednak wytworzyła pąki kwiatowe .
 
2013-08-11
 


 
 
2013-09-11

 

1 komentarz:

  1. Moje Bobo- podbiło moje serce doszczętnie - jest urocza, kompaktowa i pięknie przebarwiona na czerwono, obsadziłam hostami, żurawkami i brunerą, wyszła mi bardzo ładna rabatka- oczywiście Bobo króluje.

    OdpowiedzUsuń

Poszukiwane

Lista poszukiwanych hortensji:

Te hortensje chciałabym zdobyć. Mogę kupić lub się wymienić. Jeśli ktoś ma odmiany z poniższej listy, bardzo proszę o kontakt.



Hydrangea paniculata 'Meehan'

Hydrangea paniculata 'National Arboretum

Hydrangea paniculata 'White Lace'

Hydrangea paniculata 'White Tiara'















Archiwum bloga