wtorek, 26 marca 2013

Hydrangea paniculata (Hortensja bukietowa) 'Floribunda'

Hortensja bukietowa (Hydrangea paniculata) 'Floribunda'


Jest to jedna ze starszych odmian, ale rzadko spotykana w ogrodach. Pokrój wyprostowany, pędy ciemne, sztywne. Kwiatostany duże, koronkowe. Kwitnie  na poczatku sierpnia.  Lepiej posadzić ją na słonecznym stanowisku, wtedy  ładniej się wybarwia i szybciej zakwitnie. Ja mam młodą roślinę, która jeszczu mnie nie kwitła. Może w tym roku zakwitnie?

Pierwsze wzmianki na temat tej odmiany pochodzą z 1862 roku. Pochodzi z Japonii gdzie rośnie w stanie dzikim do wysokości 1300 m.n.p.m.
Wprowadzona do obrotu w 1880 roku przez Karla Maximowicza.

Zdjęcia odmiany 'Floribunda' nie są moje, ale mam zgodę autora na ich publikację, na moim blogu.

Mój wątek na Forum Ogrodnicze Oaza
http://forumogrodniczeoaza.pl/index.php/forum/49-hortensje/21049-hydrangea-paniculata-floribunda-hortensja-bukietowa








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Poszukiwane

Lista poszukiwanych hortensji:

Te hortensje chciałabym zdobyć. Mogę kupić lub się wymienić. Jeśli ktoś ma odmiany z poniższej listy, bardzo proszę o kontakt.


Hydrangea paniculata 'Barbara' THE SWAN

Hydrangea paniculata 'Garnet'

Hydrangea paniculata 'Meehan'

Hydrangea paniculata 'National Arboretum'

Hydrangea paniculata 'Paszam' PASSIONATE

Hydrangea paniculata 'Skylight'

Hydrangea paniculata 'Snow Mountain'

Hydrangea paniculata 'Weeb'

Hydrangea paniculata 'White Lace'

Hydrangea paniculata 'White Tiara'















Archiwum bloga