wtorek, 26 marca 2013

Hydrangea paniculata (Hortensja bukietowa) 'Floribunda'

Hortensja bukietowa (Hydrangea paniculata) 'Floribunda'


Jest to jedna ze starszych odmian, ale rzadko spotykana w ogrodach. Pokrój wyprostowany, pędy ciemne, sztywne. Kwiatostany duże, koronkowe. Kwitnie  na poczatku sierpnia.  Lepiej posadzić ją na słonecznym stanowisku, wtedy  ładniej się wybarwia i szybciej zakwitnie. Ja mam młodą roślinę, która jeszczu mnie nie kwitła. Może w tym roku zakwitnie?

Pierwsze wzmianki na temat tej odmiany pochodzą z 1862 roku. Pochodzi z Japonii gdzie rośnie w stanie dzikim do wysokości 1300 m.n.p.m.
Wprowadzona do obrotu w 1880 roku przez Karla Maximowicza.

Zdjęcia odmiany 'Floribunda' nie są moje, ale mam zgodę autora na ich publikację, na moim blogu.

Mój wątek na Forum Ogrodnicze Oaza
http://forumogrodniczeoaza.pl/index.php/forum/49-hortensje/21049-hydrangea-paniculata-floribunda-hortensja-bukietowa








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Poszukiwane

Lista poszukiwanych hortensji:

Te hortensje chciałabym zdobyć. Mogę kupić lub się wymienić. Jeśli ktoś ma odmiany z poniższej listy, bardzo proszę o kontakt.



Hydrangea paniculata 'Meehan'

Hydrangea paniculata 'National Arboretum

Hydrangea paniculata 'White Lace'

Hydrangea paniculata 'White Tiara'















Archiwum bloga