wtorek, 26 marca 2013

Hydrangea paniculata (Hortensja bukietowa) 'Bridal Veil'

Hortensja bukietowa (Hydrangea paniculata) 'Bridal Veil'


Tej odmiany nie da się pomylić z żadną  inną. Ma bardzo charakterystyczne kwiatostany, o ząbkowanych  kwiatach płonnych, których  dolne płatki są bardzo wydłużone. Nazwa tej odmiany jest trafiona. Kwiatostany wyglądem przypominają welon panny młodej. Odmiana ma tendencję do pokładania się. Pędy są wiotkie i wymagają podpory. Mnie taki wiotki pokrój nie przeszkadza, a jej kwiaty są naprawdę piękne



Sezon 2015

Wreszcie mam odmianę 'Bridal Veil'  :-))
Jeszcze jest mała, ma jeden kwiatostan, ale  bardzo się cieszę, że mogę go
oglądać na żywo, a nie tylko na zdjęciach.




















2 komentarze:

  1. Moja też ma pączki, już nie mogę się doczekać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja, którą wysępiła od znajomego, okazała się pomyłką, a sadzonka od Ciebie nie przeżyła i w dalszym ciągu nie mam tej odmiany.

    OdpowiedzUsuń

Poszukiwane

Lista poszukiwanych hortensji:

Te hortensje chciałabym zdobyć. Mogę kupić lub się wymienić. Jeśli ktoś ma odmiany z poniższej listy, bardzo proszę o kontakt.


Hydrangea paniculata 'Barbara' THE SWAN

Hydrangea paniculata 'Garnet'

Hydrangea paniculata 'Meehan'

Hydrangea paniculata 'National Arboretum'

Hydrangea paniculata 'Paszam' PASSIONATE

Hydrangea paniculata 'Skylight'

Hydrangea paniculata 'Snow Mountain'

Hydrangea paniculata 'Weeb'

Hydrangea paniculata 'White Lace'

Hydrangea paniculata 'White Tiara'















Archiwum bloga