środa, 20 marca 2013

Hydrangea paniculata (Hortensja bukietowa)'Mathilde'

Hortensja bukietowa (Hydrangea paniculata)'Mathilde'


Kolejna mało znana i rzadko spotykana odmiana. Wysokość od 1,8 do 2,4 m, szerokość od 1,2- 1,8 m. Pędy sztywne, wyprostowane. Kwiatostany białe, wąskie, długie, luźne, w kształcie wąskiego , wydłużonego stożka, z przewagą kwiatów płodnych. Dekoracyjne, czteropłatkowe, płonne, są równomiernie ułożone w całym kwiatostanie. Kwitnie od sierpnia, do późnej jesieni.
Ja mam młodą roślinę, która jeszcze u mnie nie kwitła, dlatego posiłkuję się zdjęciami znajomych, którzy wyrazili zgodę na ich publikację, na moim blogu.


Hodowca: Frederique Buisson, Francja, przed 1999 r.


Mój wątek na Forum Ogrodnicze Oaza
http://forumogrodniczeoaza.pl/index.php/forum/49-hortensje/20668-hydrangea-paniculata-mathilde-hortensja-bukietowa





 
 
Sezon 2013
 
Moja, młoda sadzonka ukorzeniona w zeszłym roku, ma zamiar zakwitnąć
 
2013-07-28
 

 
2013-08-11
 


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Poszukiwane

Lista poszukiwanych hortensji:

Te hortensje chciałabym zdobyć. Mogę kupić lub się wymienić. Jeśli ktoś ma odmiany z poniższej listy, bardzo proszę o kontakt.


Hydrangea paniculata 'Barbara' THE SWAN

Hydrangea paniculata 'Garnet'

Hydrangea paniculata 'Meehan'

Hydrangea paniculata 'National Arboretum'

Hydrangea paniculata 'Paszam' PASSIONATE

Hydrangea paniculata 'Skylight'

Hydrangea paniculata 'Snow Mountain'

Hydrangea paniculata 'Weeb'

Hydrangea paniculata 'White Lace'

Hydrangea paniculata 'White Tiara'















Archiwum bloga