środa, 20 marca 2013

Hydrangea paniculata (Hortensja bukietowa)'Mathilde'

Hortensja bukietowa (Hydrangea paniculata)'Mathilde'


Kolejna mało znana i rzadko spotykana odmiana. Wysokość od 1,8 do 2,4 m, szerokość od 1,2- 1,8 m. Pędy sztywne, wyprostowane. Kwiatostany białe, wąskie, długie, luźne, w kształcie wąskiego , wydłużonego stożka, z przewagą kwiatów płodnych. Dekoracyjne, czteropłatkowe, płonne, są równomiernie ułożone w całym kwiatostanie. Kwitnie od sierpnia, do późnej jesieni.
Ja mam młodą roślinę, która jeszcze u mnie nie kwitła, dlatego posiłkuję się zdjęciami znajomych, którzy wyrazili zgodę na ich publikację, na moim blogu.


Hodowca: Frederique Buisson, Francja, przed 1999 r.


Mój wątek na Forum Ogrodnicze Oaza
http://forumogrodniczeoaza.pl/index.php/forum/49-hortensje/20668-hydrangea-paniculata-mathilde-hortensja-bukietowa





 
 
Sezon 2013
 
Moja, młoda sadzonka ukorzeniona w zeszłym roku, ma zamiar zakwitnąć
 
2013-07-28
 

 
2013-08-11
 


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Poszukiwane

Lista poszukiwanych hortensji:

Te hortensje chciałabym zdobyć. Mogę kupić lub się wymienić. Jeśli ktoś ma odmiany z poniższej listy, bardzo proszę o kontakt.



Hydrangea paniculata 'Meehan'

Hydrangea paniculata 'National Arboretum

Hydrangea paniculata 'White Lace'

Hydrangea paniculata 'White Tiara'















Archiwum bloga