poniedziałek, 17 czerwca 2013

Hydrangea macrophylla (Hortensja ogrodowa) 'Avantgarde'

Hortensja ogrodowa, szerokolistna (Hydrangea macrophylla) 'Avantgarde'



Ta odmiana podobno ma charakteryzować się bardzo dużym kwiatostanem. Jeśli jest jeden kwiat to i owszem będzie  duży, ale jeśli jest ich więcej to nie będą różniły się wielkością kwiatostanów  od pozostałych odmian.

Mam ja od niedawna, więc brak mi doświadczenia z zimowaniem tej odmiany.
Obecnie zaczyna kwitnąć, ale ma więcej kwiatostanów.  Podejrzewam, że hodowcy usuwają boczne pędy, pozostawiając tylko jeden główny pęd z  pąkiem kwiatowym, aby osiągnąć pożądany  efekt, czyli duży kwiatostan. Ja swojej nie będę usuwać pąków kwiatowych.   Obecnie ma trzy kwiatostany z czego jeden właśnie kwitnie,  pozostałe są w pąkach.
Miała chlorozę, dlatego ma takie liście, ale już zastosowałam chelat żelaza i liście nabierają zielonego koloru.



 
 
Tu już widać działanie chelatu żelaza. Liście wracają do zielonej barwy
 
 


 
Dzień  2013-06-23
 

 
 
 
2013-06-30 
 


 

                                                                    2013-07-06

Trzy kwiatostany i wszystkie są duże. Faktycznie gdyby był jeden, byłby ogromny.



3 komentarze:

  1. Można ją już u nas kupić. Widziałam w sieci. Nie chcę robić reklamy, ale jeśli nie znajdziesz, to mogę
    Ci podać namiary. :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi w końcu udało się kupić. Widziałam ją na żywo w Holandii i zrobiła na mnie duże ;) wrażenie. Bardziej od wielkości podoba mi się jej delikatny kwiat i wybarwienie. Dostępna jest tylko w jednym internetowym sklepie, w dodatku kosztuje nie mało. Na szczęście przyszła w wielkiej donicy, pięknie rozkrzewiona. Mam tylko obawy czy faktycznie będzie to ta odmiana.

    OdpowiedzUsuń

Poszukiwane

Lista poszukiwanych hortensji:

Te hortensje chciałabym zdobyć. Mogę kupić lub się wymienić. Jeśli ktoś ma odmiany z poniższej listy, bardzo proszę o kontakt.


Hydrangea paniculata 'Barbara' THE SWAN

Hydrangea paniculata 'Garnet'

Hydrangea paniculata 'Meehan'

Hydrangea paniculata 'National Arboretum'

Hydrangea paniculata 'Paszam' PASSIONATE

Hydrangea paniculata 'Skylight'

Hydrangea paniculata 'Snow Mountain'

Hydrangea paniculata 'Weeb'

Hydrangea paniculata 'White Lace'

Hydrangea paniculata 'White Tiara'















Archiwum bloga