wtorek, 24 września 2013

Hydrangea serrata (Hortensja piłkowana) 'Shino Goku'

Hortensja piłkowana (Hydrangea serrata) 'Shino Goku'


Ta piękność zamieszkała u mnie przez przypadek. :-) A jak to było? Zaraz napiszę. Kupiłam w internetowym sklepie  Future Gardens  inną hortensję,   która okazała się pomyłkowo oznaczona. Złożyłam reklamację i dostałam od firmy  Hydrangea serrata 'Shino Goku', którą sama wybrałam. 

Jest to hortensja o białych kwiatach, rzadko spotykanych u tego gatunku. Podawana docelowa  wysokość około 100 centymetrów, ale moja jest wyższa. Ma 120 centymetrów i jak na gatunek  H.serrata    jest bardzo wysoka, najwyższa ze wszystkich, które posiadam. 

Mam nadzieję, że w przyszłym roku zakwitnie i będę mogła zobaczyć jej kwiaty. Teraz widziałam tylko kwiatostan, który już przekwitł. 





                                                                Sezon 2014

Pięknie przezimowała i ma dużo kwiatostanów. Wyróżnia się na tle innych odmian, ponieważ jej kwiatostany są białe. u gatunku serrata,  taka barwa kwiatostanów jest rzadkością.




 







 
 

1 komentarz:

  1. Witam, czy istnieje możliwość kupienia od Pani sadzonki tej hortensji i ewentualnie Bridal Veil? podaje maila iza.garnys@gmail.com Pozdrawiam Iza

    OdpowiedzUsuń

Poszukiwane

Lista poszukiwanych hortensji:

Te hortensje chciałabym zdobyć. Mogę kupić lub się wymienić. Jeśli ktoś ma odmiany z poniższej listy, bardzo proszę o kontakt.


Hydrangea paniculata 'Barbara' THE SWAN

Hydrangea paniculata 'Garnet'

Hydrangea paniculata 'Meehan'

Hydrangea paniculata 'National Arboretum'

Hydrangea paniculata 'Paszam' PASSIONATE

Hydrangea paniculata 'Skylight'

Hydrangea paniculata 'Snow Mountain'

Hydrangea paniculata 'Weeb'

Hydrangea paniculata 'White Lace'

Hydrangea paniculata 'White Tiara'















Archiwum bloga