środa, 9 kwietnia 2014

Hydrangea involucrata (Hortensja otulona) 'Late Love'

Hydrangea involucrata  (Hortensja otulona) 'Late Love'


Jest to  moja pierwsza hortensja z tego gatunku. Kupiłam ją w tym roku.  Chcę się przekonać jak zniesie zimę w Polsce. Czytałam, że ten gatunek jest dosyć wrażliwy na mróz i po srogich zimach wymarza. Zobaczę jak sobie u mnie poradzi. 
Kwitnie na pędach dwuletnich, dlatego nie należy jej przycinać. Dorasta do około 100 centymetrów wysokości.

                                                            2014-04-09







Sezon 2015 

Po zimie długo nie dawała oznak życia, myślałam, że zmarzła.  Pod koniec czerwca zaczęła wypuszczać młode pędy, na których zawiązała pąki kwiatowe i zakwitła w pażdzierniku. 









2 komentarze:

  1. Wygląda obiecująco. A moje nie maja jeszcze listków:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Aga. :-)
      Masz jakieś hortensje z gatunku involucrata, czy piszesz o ogrodowych, że listków nie mają? Moje ogrodowe już mają liście i trochę się martwię, że zmarzną.

      Pozdrawiam
      Babopielka

      Usuń

Poszukiwane

Lista poszukiwanych hortensji:

Te hortensje chciałabym zdobyć. Mogę kupić lub się wymienić. Jeśli ktoś ma odmiany z poniższej listy, bardzo proszę o kontakt.


Hydrangea paniculata 'Barbara' THE SWAN

Hydrangea paniculata 'Garnet'

Hydrangea paniculata 'Meehan'

Hydrangea paniculata 'National Arboretum'

Hydrangea paniculata 'Paszam' PASSIONATE

Hydrangea paniculata 'Skylight'

Hydrangea paniculata 'Snow Mountain'

Hydrangea paniculata 'Weeb'

Hydrangea paniculata 'White Lace'

Hydrangea paniculata 'White Tiara'















Archiwum bloga