środa, 9 kwietnia 2014

Hydrangea involucrata (Hortensja otulona) 'Late Love'

Hydrangea involucrata  (Hortensja otulona) 'Late Love'


Jest to  moja pierwsza hortensja z tego gatunku. Kupiłam ją w tym roku.  Chcę się przekonać jak zniesie zimę w Polsce. Czytałam, że ten gatunek jest dosyć wrażliwy na mróz i po srogich zimach wymarza. Zobaczę jak sobie u mnie poradzi. 
Kwitnie na pędach dwuletnich, dlatego nie należy jej przycinać. Dorasta do około 100 centymetrów wysokości.

                                                            2014-04-09







Sezon 2015 

Po zimie długo nie dawała oznak życia, myślałam, że zmarzła.  Pod koniec czerwca zaczęła wypuszczać młode pędy, na których zawiązała pąki kwiatowe i zakwitła w pażdzierniku. 









2 komentarze:

  1. Wygląda obiecująco. A moje nie maja jeszcze listków:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Aga. :-)
      Masz jakieś hortensje z gatunku involucrata, czy piszesz o ogrodowych, że listków nie mają? Moje ogrodowe już mają liście i trochę się martwię, że zmarzną.

      Pozdrawiam
      Babopielka

      Usuń

Poszukiwane

Lista poszukiwanych hortensji:

Te hortensje chciałabym zdobyć. Mogę kupić lub się wymienić. Jeśli ktoś ma odmiany z poniższej listy, bardzo proszę o kontakt.



Hydrangea paniculata 'Meehan'

Hydrangea paniculata 'National Arboretum

Hydrangea paniculata 'White Lace'

Hydrangea paniculata 'White Tiara'















Archiwum bloga