poniedziałek, 2 czerwca 2014

Hydrangea arborescens (Hortensja krzewiasta) 'Riven Lace'

Hortensja drzewiasta, krzewiasta (Hydrangea arborescens) 'Riven Lace'

Synonimy;  Hydrangea arborescens 'Emerald Lace', Hydrangea arborescens 'Green Dragon'



Tej odmiany nie da się pomylić z żadną inną. Ma bardzo charakterystyczne liście,  długie, mocno powcinane.  Zapewne stąd nazwa Green Dragon, czyli  "Zielony Smok". :-)

Dostałam ją od znajomego w zeszłym roku. Ładnie rosła aż któregoś dnia, kret mi ją wykopał. Ledwo ją uratowałam, leżała na ziemi  zwiędnięta. Posadziłam ją do doniczki  i znowu mi ją coś z tej doniczki wyrzuciło.  Takie przejścia miała ta biedna roślina w moim ogrodzie. :-)
 W tym roku nie zakwitnie,  ale najważniejsze, że przeżyła. :-)



                                                                  Sezon 2016

Z małej sadzonki, obecnie mam  duży krzew  z mnóstwem kwiatów.







1 komentarz:

  1. Jakieś fatum nad nią wisi : )
    Trzymam kciuki bo faktycznie taka inna z racji kształtu liści.

    OdpowiedzUsuń

Poszukiwane

Lista poszukiwanych hortensji:

Te hortensje chciałabym zdobyć. Mogę kupić lub się wymienić. Jeśli ktoś ma odmiany z poniższej listy, bardzo proszę o kontakt.


Hydrangea paniculata 'Barbara' THE SWAN

Hydrangea paniculata 'Garnet'

Hydrangea paniculata 'Meehan'

Hydrangea paniculata 'National Arboretum'

Hydrangea paniculata 'Paszam' PASSIONATE

Hydrangea paniculata 'Skylight'

Hydrangea paniculata 'Snow Mountain'

Hydrangea paniculata 'Weeb'

Hydrangea paniculata 'White Lace'

Hydrangea paniculata 'White Tiara'















Archiwum bloga