środa, 10 sierpnia 2016

Hydrangea macrophylla (Hortensja ogrodowa) ' Baroque Angel' BLACK DIAMONDS

Hortensja ogrodowa (Hydrangea macrophylla) 'Baroque Angel' BLACK DIAMONDS


Odmiana z serii BLACK DIAMONDS, o ciemnym zabarwieniu liści,  które utrzymuje się przez cały sezon. Od bardziej rozpowszechnionej odmiany 'Dark Angel', różni się budową kwiatostanów.  'Baroque Angel' ma kuliste kwiatostany , zbudowane z kwiatów płonnych. Natomiast u 'Dark Angel'  kwiatostany są płaskie, zbudowane z dużej ilości kwiatów płodnych, dekoracyjne płonne tylko na obrzeżach kwiatostanów.   Kwitnie na pędach dwuletnich.  









2 komentarze:

  1. Witaj Bożenko... trafiłam tu przypadkiem w poszukiwaniu opisów hortensji bukietowych... kiedyś oglądałam Cię w programie z Mają w ogrodzie... kurcze... jestem pod wrażeniem Twojej przeogromnej kolekcji... Twoje patyczki które kiedyś dostałam, rosną i kwitną pięknie... są to już bardzo dorodne i duże krzewy... pozdrawiam i ściskam mocno... Gabi... (chyba mnie jeszcze pamiętasz z FO)...

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Gabi. :-) Moja kolekcja hortensji nie jest taka duża. Najgorsze jest to, że nie mam już dużo miejsca, na nowe okazy. Z roku na rok, jest coraz więcej nowych odmian, które chciałabym mieć, a ogród się nie powiększa. Oczywiście, że Ciebie pamiętam.
    Miło, że do mnie zajrzałaś. :-)

    OdpowiedzUsuń

Poszukiwane

Lista poszukiwanych hortensji:

Te hortensje chciałabym zdobyć. Mogę kupić lub się wymienić. Jeśli ktoś ma odmiany z poniższej listy, bardzo proszę o kontakt.


Hydrangea paniculata 'Barbara' THE SWAN

Hydrangea paniculata 'Garnet'

Hydrangea paniculata 'Meehan'

Hydrangea paniculata 'National Arboretum'

Hydrangea paniculata 'Paszam' PASSIONATE

Hydrangea paniculata 'Skylight'

Hydrangea paniculata 'Snow Mountain'

Hydrangea paniculata 'Weeb'

Hydrangea paniculata 'White Lace'

Hydrangea paniculata 'White Tiara'















Archiwum bloga