niedziela, 30 grudnia 2018

Hydrangea involucrata (Hortensja otulona) 'Yokudanka'

Hydrangea involucrata (Hortensja otulona) 'Yokudanka' 


 Odmiana o pełnych kwiatostanach. Kwitnie niezawodnie każdego roku. 
 Wytwarza kwiatostany na młodych pędach. Zimuje bez okrywania.  
W moim ogrodzie,  dwuletnie pędy marzną każdej zimy, ale jak widać roślinie to nie przeszkadza. :-) 
Mam ją od trzech, lub czterech lat. Przez ten czas nic nie urosła, tylko nabrała objętości. :-) Nie widziałam nigdzie dużej rośliny, są one rzadko spotykane. Trudno ocenić, jaką wysokość potrafi osiągnąć w naszym klimacie.  
  Lubi stanowisko cieniste. Na słońcu liście się przypalają. Wymaga systematycznego nawożenia.  























1 komentarz:

  1. Prześliczna. Kiedyś pokazałam na blogu hortensję, którą dostałam w prezencie. Nie było nazwy odmiany. Ty podpowiedziałaś mi, że to jest hortensja otulona. Inny gatunek o kwiatach niebiesko-białych. Tak bardzo ją lubię. Zachowuje się dokładnie tak jak piszesz. Każdego roku mimo okrycia przymarza, ale wiosną odbija i robi się coraz szersza. Pięknie kwitnie. Ty wiesz wszystko o hortensjach, czy można ją przesadzić, podzielić? Pozdrawiam i życzę wszystkiego najlepszego w Nowym Roku:):):)

    OdpowiedzUsuń

Poszukiwane

Lista poszukiwanych hortensji:

Te hortensje chciałabym zdobyć. Mogę kupić lub się wymienić. Jeśli ktoś ma odmiany z poniższej listy, bardzo proszę o kontakt.



Hydrangea paniculata 'Meehan'

Hydrangea paniculata 'National Arboretum

Hydrangea paniculata 'White Lace'

Hydrangea paniculata 'White Tiara'















Archiwum bloga