piątek, 22 marca 2013

Hydrangea paniculata (Hortensja bukietowa) 'Cov' LEVANA

Hortensja bukietowa (Hydrangea paniculata)' Cov' LEVANA


 Ładna odmiana, o ząbkowanych kwiatach płonnych i długich, koronkowych  kwiatostanach. Kwiaty płonne, duże na długich ogonkach, są równomiernie ułożone w kwiatostanie. Nie zmieniają barwy, do końca kwitnienia pozostają białe. Niektórzy twierdzą, że kwiatostany tej odmiany pachną. Ja nie wyczułam  żadnego zapachu, chociaż wąchałam ją kilkanaście razy. Kwitnie około połowy lipca.  Rośnie dosyć szybko i docelowo może osiągnąć spore rozmiary. Pędy sztywne, wyprostowane.  Ma bardzo duże zapotrzebowanie na wodę.  Ze względu na duże, długie liście,  powinna rosnąć w zacienionym miejscu.

 Hodowca: Johamm Possemiers. Arboretum Kalmhout, Belgia, 2011r.




                                                                  Sezon 2013
                                                               


                                                Też opóźniona z kwitnieniem

                                                           2013-08-11




                                                                 2013-08-20


2 komentarze:

  1. U mnie ona pachnie, bardzo ładnie i silnie (może przez te upały?). Nawet przechodząc obok zastanawiałam się skąd ta upojna woń;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie wyczuwam jej zapachu. Inne odmiany pachną intensywnie np. 'Grandiflora', czy 'Unique'. Tej nie czuję, nie wiem dlaczego?.

    OdpowiedzUsuń

Poszukiwane

Lista poszukiwanych hortensji:

Te hortensje chciałabym zdobyć. Mogę kupić lub się wymienić. Jeśli ktoś ma odmiany z poniższej listy, bardzo proszę o kontakt.



Hydrangea paniculata 'Meehan'

Hydrangea paniculata 'National Arboretum

Hydrangea paniculata 'White Lace'

Hydrangea paniculata 'White Tiara'















Archiwum bloga