poniedziałek, 24 czerwca 2013

Hydrangea paniculata (Hortensja bukietowa) 'Mega Pearl'

Hortensja bukietowa (Hydrangea paniculata) 'Mega Pearl'



Kupiłam ją w tym roku i jest to moja druga hortensja z tą nazwą. Pierwsza okazała się zupełnie inną odmianą. Do dnia dzisiejszego nie wiem, co  kupiłam. W zeszłym roku zakwitła po raz pierwszy  i nie udało mi się jej zidentyfikować.  Mam nadzieję, że tegoroczny zakup odmiany 'Mega Pearl 'okaże się prawdziwy.   Obecnie ma już pąki kwiatowe i niedługo zobaczę, jakie będzie miała kwiaty.

Niedawno odkryłam, że niżej prezentowana 'Mega Pearl' znowu jest pomyłkowo oznaczona.
Prawdziwa odmiana 'Mega Pearl' ma kwiatostan koronkowy, czyli składający się z kwiatów płodnych i płonnych.  Na zdjęciach widać, że ta ma kwiatostan pełny i jest łudząco podobna do odmiany 'Phantom'.
Na stronie  Związku Szkółkarzy Polskich istniejący opis i zdjęcia pasują do tej hortensji na moich zdjęciach. Według mnie opis i zdjęcia powinny zostać zmienione.

Na końcu(pod zdjęciami mylnie oznaczonej odmiany) zamieszczam zdjęcia niedawno zdobytej, prawdziwej odmiany 'Mega Pearl'.



2013-07-11
 

 
 2013-07-28
 

 
Sezon 2014
 


 

To jest prawdziwa odmiana 'Mega Pearl', która znacznie różni się od tej,

 prezentowanej wyżej.

Kwiatostan, niestety już przekwitnięty ale koronkowy a nie pełny. :-)
 
 


                                                             Pędy bardzo ciemne

 
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Poszukiwane

Lista poszukiwanych hortensji:

Te hortensje chciałabym zdobyć. Mogę kupić lub się wymienić. Jeśli ktoś ma odmiany z poniższej listy, bardzo proszę o kontakt.


Hydrangea paniculata 'Barbara' THE SWAN

Hydrangea paniculata 'Garnet'

Hydrangea paniculata 'Meehan'

Hydrangea paniculata 'National Arboretum'

Hydrangea paniculata 'Paszam' PASSIONATE

Hydrangea paniculata 'Skylight'

Hydrangea paniculata 'Snow Mountain'

Hydrangea paniculata 'Weeb'

Hydrangea paniculata 'White Lace'

Hydrangea paniculata 'White Tiara'















Archiwum bloga