niedziela, 10 sierpnia 2014

Hydrangea paniculata (Hortensja bukietowa) 'Azo Vulcan' syn. 'Mount Aso'

Hortensja bukietowa (Hydrangea paniculata)'Azo Vulcan' synonim 'Mount Aso'


Wreszcie udało mi się ją zdobyć. :-) Szukałam jej przez dwa lata, niestety w Polsce nie można jej kupić. Mam ją dzięki uprzejmości Kolegi, który obdarował mnie sadzonką. Łukasz mam u Ciebie ogromny dług.  :-)

Odmiana o bardzo dużych liściach, podobnych do odmiany 'Vera'. Kwitnie w sierpniu.  Ja na kwiaty poczekam do przyszłego roku ale najważniejsze, że mam na co czekać. :-) 
Docelowo dorasta do około 2-3 metrów wysokości. 
Pochodzi z Japonii,  skąd została przywieziona przez   J. i A. de Belder.  Sadzonki tej odmiany zostały przez nich zebrane na zboczach  Mount Aso.  







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Poszukiwane

Lista poszukiwanych hortensji:

Te hortensje chciałabym zdobyć. Mogę kupić lub się wymienić. Jeśli ktoś ma odmiany z poniższej listy, bardzo proszę o kontakt.



Hydrangea paniculata 'Meehan'

Hydrangea paniculata 'National Arboretum

Hydrangea paniculata 'White Lace'

Hydrangea paniculata 'White Tiara'















Archiwum bloga